Szabó Kitti




EFFECTIVE CLASSROOM MANAGEMENT-Techniques, methodologies and disciplinary strategies

Limassol, CYPRUS 28 July-5 August 2019
Keeping a classroom under control requires considerable skills in managing the multitude of tasks and situations that occur during the school day. Apart from the teacher’s preparation, certain procedures, methods and teaching techniques are required that promote a safe and efficient environment. Disciplinary methods and behavioural expectations are also important.
This 6-day course gives participants theoretical background about effective classroom management, as well as practical guidelines and activities across the areas of curriculum and school life. Discussions, site visits and group work will enrich sharing ideas and exchange of practice between participants.
http://educulture.info/effective-classroom-management-techniques-methodologies-and-disciplinary-strategies/


ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ

Projekt: Effective Classroom Management- Techniques, methodologies and disciplinary strategies

Helyszín: Limassol, Ciprus

Időpont: 2019. július 29- 2019. augusztus 4.








A mai gyerek megközelítése az iskolában speciális tudást igényel, mely módszereket nem tudtuk elsajátítani még az egyetemeken sem, mivel a világ változásával együtt jöttek és mi, pedagógusok is csak most szembesültünk vele, hogy új tudásra van szükségünk, ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk velük dolgozni. Jelentkezésem célja az volt, hogy új megközelítésekkel gazdagítsam tárházamat és hasznos stratégiákat tanuljak külföldi kollegáktól azzal kapcsolatosan, hogy mások hogyan oldják meg az osztály dinamika kérdéskörét.
Ez a program mindezeket innovatív, modern technikákkal, iskolalátogatással, életszerű helyzetek elé állítva mutatta be a résztvevő tanároknak. Videók analizálásával ötleteltünk, és ütköztettük a felmerülő helyzetekre való megoldási javaslatainkat, melyek az országok közti hagyományok, szokások és különbségek miatt sokszor meglehetősen eltérőek voltak. Ilyen nagy létszámú (34 fő) osztállyal mások nem dolgoznak az európai iskolákban, mégis voltak olyan javaslatok, hogyan tudjuk ekkora létszám esetén is fenntartani a fegyelmet még akkor is, ha egy osztályfőnöki órán nincs a pedagógus kezében semmilyen „fegyver”.
1.      Számos online felület akad kisebb tanulók magatartás és szorgalmának értékelésére, ahol játékos formában pozitív visszajelzést adhat az osztályfőnök, ezáltal ösztönözheti őket a jobb viselkedésre. Pl ClassDojo https://www.classdojo.com/
2.      Csökkenti az osztályzajt, ha csoportos munkát adunk a diákoknak olyan témakörben, ami hozzájuk életkorban vagy érdeklődésben közel áll.
3.      Készítsünk velük szerződést, ahol közösen gyűjtjük össze, hogy melyek az iskolában a rend szabályai, majd írja minden tanuló alá és beszéljük meg a nem betartás következményeit.
4.      Mindenki mondja el, hogy miért szereti a másikat és készítsünk ezekből egy szeretet-befőttet.
5.      Szervezzünk rendszeres alkalmakat, hogy minél több időt tölthessenek egymással, így kötődés alakul ki, melynek következménye az egymásra figyelés és a tisztelet.
https://www.weareteachers.com/classroom-management-techniques/
A Cipruson megszerzett tudást az osztályközösségi munkaközösségi megbeszélésen, a tanévnyitó értekezlet alkalmával osztottam meg kollégáimmal, illetve a másik ERASMUS projektünkben (Testi és lelki egészség az iskolában – iskolák közötti együttműködés) érintett kollégákkal dolgoztam műhelymunkában. Mindenképpen elmondható, hogy olyan élményekkel tértem haza, amelyeket minden tanárnak személyesen kellene átélnie, ezért arra bíztatok mindenkit, hogy vegyen részt hasonló képzéseken, melyek személy szerint és munkaközösségeket is érintve hasznot hoznak az oktatási tevékenységben.


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon