Szabó Kitti
Limassol, CYPRUS 28 July-5 August 2019
Keeping a classroom under control requires considerable skills in managing the multitude of tasks and situations that occur during the school day. Apart from the teacher’s preparation, certain procedures, methods and teaching techniques are required that promote a safe and efficient environment. Disciplinary methods and behavioural expectations are also important.
This 6-day course gives participants theoretical background about effective classroom management, as well as practical guidelines and activities across the areas of curriculum and school life. Discussions, site visits and group work will enrich sharing ideas and exchange of practice between participants.
http://educulture.info/effective-classroom-management-techniques-methodologies-and-disciplinary-strategies/
http://educulture.info/effective-classroom-management-techniques-methodologies-and-disciplinary-strategies/
ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ
Projekt:
Effective Classroom Management- Techniques, methodologies and disciplinary
strategies
Helyszín: Limassol, Ciprus
Időpont: 2019. július 29- 2019. augusztus 4.
A
mai gyerek megközelítése az iskolában speciális tudást igényel, mely
módszereket nem tudtuk elsajátítani még az egyetemeken sem, mivel a világ
változásával együtt jöttek és mi, pedagógusok is csak most szembesültünk vele,
hogy új tudásra van szükségünk, ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk velük dolgozni.
Jelentkezésem célja az volt, hogy új megközelítésekkel gazdagítsam tárházamat
és hasznos stratégiákat tanuljak külföldi kollegáktól azzal kapcsolatosan, hogy
mások hogyan oldják meg az osztály dinamika kérdéskörét.
Ez
a program mindezeket innovatív, modern technikákkal, iskolalátogatással,
életszerű helyzetek elé állítva mutatta be a résztvevő tanároknak. Videók
analizálásával ötleteltünk, és ütköztettük a felmerülő helyzetekre való
megoldási javaslatainkat, melyek az országok közti hagyományok, szokások és
különbségek miatt sokszor meglehetősen eltérőek voltak. Ilyen nagy létszámú (34
fő) osztállyal mások nem dolgoznak az európai iskolákban, mégis voltak olyan
javaslatok, hogyan tudjuk ekkora létszám esetén is fenntartani a fegyelmet még
akkor is, ha egy osztályfőnöki órán nincs a pedagógus kezében semmilyen
„fegyver”.
1. Számos
online felület akad kisebb tanulók magatartás és szorgalmának értékelésére,
ahol játékos formában pozitív visszajelzést adhat az osztályfőnök, ezáltal
ösztönözheti őket a jobb viselkedésre. Pl ClassDojo https://www.classdojo.com/
2. Csökkenti
az osztályzajt, ha csoportos munkát adunk a diákoknak olyan témakörben, ami
hozzájuk életkorban vagy érdeklődésben közel áll.
3. Készítsünk
velük szerződést, ahol közösen gyűjtjük össze, hogy melyek az iskolában a rend
szabályai, majd írja minden tanuló alá és beszéljük meg a nem betartás
következményeit.
4. Mindenki
mondja el, hogy miért szereti a másikat és készítsünk ezekből egy
szeretet-befőttet.
5. Szervezzünk
rendszeres alkalmakat, hogy minél több időt tölthessenek egymással, így kötődés
alakul ki, melynek következménye az egymásra figyelés és a tisztelet.
https://www.weareteachers.com/classroom-management-techniques/
https://www.weareteachers.com/classroom-management-techniques/
A Cipruson megszerzett
tudást az osztályközösségi munkaközösségi megbeszélésen, a tanévnyitó
értekezlet alkalmával osztottam meg kollégáimmal, illetve a másik ERASMUS
projektünkben (Testi és lelki egészség az iskolában – iskolák közötti
együttműködés) érintett kollégákkal dolgoztam műhelymunkában. Mindenképpen
elmondható, hogy olyan élményekkel tértem haza, amelyeket minden tanárnak
személyesen kellene átélnie, ezért arra bíztatok mindenkit, hogy vegyen részt
hasonló képzéseken, melyek személy szerint és munkaközösségeket is érintve hasznot
hoznak az oktatási tevékenységben.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése