http://www.bajabela.hu/weboldal




A projekt leírása


Akkor tudunk intézményi szinten többet nyújtani, iskolánkat fejleszteni, a tantestület módszertani
felkészültségét, motiváltsági szintjét javítani, ha folyamatosan készen állunk különböző hazai illetve
európai uniós pályázatokban részt venni. A tantestület nagy részének diplomájának megszerzése
idején meglévő módszertani és technikai feltételek és körülmények teljesen mások voltak, mások
voltak a diákok is, és a problémáik is. Az iskolánknak fel kell és fel is akarja készíteni diákjait
Európára és az európai munkaerőpiacra, és a megújulás igénye is indokolja, hogy egyre többen
pályázzanak és vegyenek részt szakmai innovációt elősegítő képzéseken. Szükség van ezen
készségeket, kompetenciákat fejlesztő mobilitásokra: az interdiszciplináris kompetenciák alapvető
részei egy Európára nyitott iskolának.

Az intézmény 3 munkatársa vesz részt a mobilitási pályázatban a következő háttérrel:
• nyitottak a külföldi kurzusokra
• használható nyelvtudással rendelkeznek
• készen állnak az európai értékek terjesztésére a diákok és a tanárok körében helyi és nemzetközi
szinten is
• készen állnak, hogy tanításukba beépítsék a megismert európai jó gyakorlatokat
A megvalósítás tevékenységei:
- Konfliktuskezelés, érzelmi intelligencia, a zaklatás megelőzése
- Idegen nyelv tanításának módszertanának felülvizsgálata, újjáélesztése, újraindítása
- Hatékony osztálytermi szervezés
Ezen külföldi kurzusok kétségtelenül legnagyobb haszna a személyes megtapasztalás, tapasztalatcsere. Az utazás során lehetőség nyílik a különböző iskolarendszerek tanulmányozására,
kollégákkal való eszmecserére, melyek mélyebb rálátást biztosítanak a különböző európai tanulási
és életkörülményekre. Baja városa híres a nemzetiségek békés együttéléséről. Iskolánkban a diákok
különböző nemzetiségi háttérrel rendelkeznek (német, sváb, horvát, szerb, bunyevác, cigány). Ilyen
európai továbbképzések élő példái lehetnek különböző nemzetek tagjainak együttműködésére, azaz
az európai dimenzió iskolai oktatásban való megjelenésére.
Az európai rendszerek mintát nyújthatnak a saját intézmény korszerű, európai szintű irányítására.
Ezen kívül a kulturális programok olyan aspektusból mutatják be az országot, mely teljesen eltér egy,
az országban történő, nyaraláson szerezhető benyomásoktól.
Az oktatási és képzési rendszerek közötti kölcsönös cserét, együttműködést és mobilitást segítik a
továbbképzések, így a minőség terjesztését, mindenki számára elérhetővé válását teszik lehetővé. A
pályázatban szereplő mobilitási tevékenységek hozzájárulnak az iskola stratégiai fejlesztési tervében
megfogalmazott célok megvalósulásához, és ez által biztosítják a pedagógiai innováció
fenntarthatóságát. A tevékenységeket megvalósító pedagógusok motivációs szintjének emelkedése,
a vezető által ezen szintet emelő készségek,képességek elsajátítása rövidtávon hatással lesz az
egész tantestület hozzáállására (dominóelmélet). Hosszú távon a képzéseken résztvevő tanárok a
megszerzett kompetenciáik birtokában az iskolájukat referenciaintézménnyé tehetik a tankerületben,
segíthetik a többi intézmény pedagógiai programjának megújítását, a pedagógusok minősítő
vizsgára történő felkészülését. Ezáltal erősödik az intézmények közti kapcsolattartás, ami szorosabb
együttműködéshez vezet a régióban.

Megjegyzések